You are viewing craterdweller

 
 
20 March 2014 @ 05:05 pm
2 fanmixes for Ladies challenge  
These were done for a challenge for universe_the. The goal was to highlight 5 women in a medium of your choice. I chose to do two fanmixes using BTVS characters.

Fandom: BTVS
Characters: Buffy, Faith
Title: A Tale of Two Slayers
Warnings: Well it's Rock/Pop so usual language and content rules apply. Recommend headphones if you are at work or near small children.






1. Livin' on the Edge - Aerosmith
This song reminds me of season 3 Faith - something was a little off about Faith but they didn't figure it out right away.

We're seein' things in a different way
And God knows it ain't his
It shore ain't no surprise

2. I Bet You Look Good on the Dance Floor - Artic Monkeys
Think the scene in Bad Girls when Buffy and Faith are on the dance floor ...

I bet that you look good on the dance floor
I don't know if you're looking for romance or
I don't know what you're looking for
I said I bet that you look good on the dance floor
Dancing to electro-pop like a robot from 1984
From 1984!

3. Superwoman - Alicia Keys
Another one that applies to both - despite the difficult hand fate has dealt them they still slay

Even when I'm a mess
I still put on a vest
With an S on my chest
Oh yes
I'm a Superwoman

4. Kiss with a Fits - Florence + the Machine
Applies to both - neither shied away from getting physical especially with their romantic partners

You hit me once
I hit you back
You gave a kick
I gave a slap

5. Please Don't Leave Me - P!nk
I hear Buffy with this song and her almost phobia of being abandoned

I can be so mean when I wanna be
I am capable of really anything
I can cut you into pieces
When my heart is broken

Please don't leave me
Please don't leave me
I always say how I don't need you
But it's always gonna come right back to this
Please, don't leave me

6. Because the Night - Patti Smith
Slaying made them hungry and horny - how many times did we see Buffy making out on patrol...

Because the night belongs to lust
Because the night belongs to lovers
Because the night belongs to us

7. Light of Day - Joan Jett
Think this one applies to both as well as they both got a little lost for awhile

Well, I'm a little hot wired, but I'm feeling OK
And I got a little lost down along the way
Well, I'm just around the corner 'til the light of day, yeah
I'm just around the corner 'til the light of day, yeah

8. Skyfall - Adele
They'll never be BFFs but I think they came to understand each other by the end of season 7

Let the sky fall
When it crumbles
We will stand tall
Face it all together



Download A Tale of Two Slayers (zip file with mp3s and art work)

Fandom: BTVS
Characters: Willow, Cordelia, Anya
Title: Slayerettes
Warnings: Well it's Rock/Pop so usual language and content rules apply. Recommend headphones if you are at work or near small children.





I chose 2 songs that reminded me of each character and finished the mix off with songs that apply to all 3.
Willow's Songs:
1. Breathe (2AM) - Anna Nalick

2 AM and she calls me 'cause I'm still awake,
Can you help me unravel my latest mistake,

2. Geek in the Pink - Jason Mraz

Like the geek in the pink
Do-do-do, do-do-do, do do do do-do...
Well, like the geek in the pink, yeah
(The geek in the pink)
Do-do-do, do-do-do, do do do do-do...

Cordelia's Songs:
3. Greatest Love of All - Whitney Houston

I decided long ago
Never to walk in anyone's shadows
If I fail, if I succeed
At least I live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity

4. Sometimes You Can't Make It On Your Own - U2

Tough, you think you've got the stuff
You're telling me and anyone
You're hard enough

Anya's Songs:
5. Better Be Good To Me - Tina Turner

Oh, you better be good to me
That's how it's gotta be now
'Cause I don't have no use
For what you loosely call the truth
And you better be good to me
Yeah, better be good

6. The Bitch is Back - Tina Turner

I'm a bitch, I'm a bitch
I'm a bitch and I'm back
Stone cold sober as a matter of fact

Group songs:
7. Girls Just Wanna Have Fun - Cyndi Lauper

That's all they really want
Some fun
When the workin' day is done
Oh girls, they wanna have fun

8. Stupid Girls - P!nk

Where, oh where, have the smart people gone?
Oh where, oh where could they be?



Download Slayerettes (zip file with mp3s and art work)
 
 
Current Mood: bouncybouncy
Current Music: Cyndi Lauper - Girls Just Want to Have Fun | Powered by Last.fm
 
 
( 3 comments — Leave a comment )
theladymore: Actor: Tom Hiddlesontheladymore on March 21st, 2014 03:45 am (UTC)
HEHEEH first mix is perfect for the episode im watching XD
Kiki May: Buffy'smilekikimay on March 21st, 2014 03:03 pm (UTC)
Lovely mixes!
craterdweller: BTVS: Buffy still prettycraterdweller on March 21st, 2014 10:36 pm (UTC)
Thank you!
( 3 comments — Leave a comment )